چهار اصل اساسی در کاهش وزن

ارایه شده توسط تردمیل تعمیرات تخصصی تردمیل در محل


اصل 1:

این برنامه رژیمی به شما نشان خواهد داد که چطور: مکانیسم ذخیره سازی چربی بدنتان را خاموش(غیرفعال) کنید. مکانیسم چربی سوزی بدنتان را فعال کنید. بافت عضلانی خالص بدنتان را افزایش دهید. متابولیسم استراحت خود را افزایش دهید. تمایل شدید به غذا و گرسنگی بیش از حد را کاهش دهید. کاهش وزن به دست آمده را حفظ کرده، از گرفتار شدن در دام اثر«یو-یو» اجتناب کنید.

اصل2:

با انتخاب مناسب مواد غذایی، متابولیسم بدنتان را به طور طبیعی فعال کنید. همچنین چربی ذخیره شده را به منظور تولید انرژی و حرارت بسوزانید. برخی مواد غذایی نسبت به برخی دیگر دشوارتر می سوزند و موجب می شوند که بدن شما برای تولید حرارت و انجام فعالیت، کالری بیشتری هزینه کرده همچنین، به راحتی ذخیره نمی شوند. پروتئین ها و کربوهیدرات های پیچیده، موادی هستند که به سختی می سوزند. آنها به آسانی به صورت چربی ذخیره نمی شوند و به بدن شما این اجازه را می دهند که سوخت کافی را برای هزینه انرژی دراختیار داشته باشد. این اثر«گرمایی» یا تولید حرارت ناشی از وعده غذایی، متابولیسم بدن شما را فعال می کند. که قندها(منوساکاریدها و دی ساکاریدها) و منابع قندی مانند آب میوه ها، جزو کربوهیدرات های ساده طبقه بندی می شوند. آرد سفید و دیگر محصولات غله ای کنسرو شده، غذاهای نشاسته دار و بسیاری از مواد بسته بندی شده، به عنوان منابع کربوهیدرات های ساده قلمداد می شوند. تمام غلات، محصولات سبوس دار و تقریبا تمامی سبزیجات نیز به عنوان منابع کربوهیدرات های پیچیده درنظر گرفته می شوند. میوه سالم در مقایسه با آب میوه به دلیل اینکه دارای فیبر است، به عنوان منبع کربوهیدراتی پیچیده به حساب می آید. برای تهیه وعده های غذایی انرژی زا، پروتئین های خالص نظیر ماهی، جوجه، گوشت خالص گاو یا بره، پنیر و سویا را به طور ویژه ای با مجموعه متنوعی از سبزیجات غیرنشاسته ای ترکیب کنید. برخی دیگر از کربوهیدرات های پیچیده شامل انواع نان ها، غلات، سیب زمینی است. برای تهیه وعده های غذایی حجیم و احساس سیری، کربوهیدرات های پیچیده را با سبزیجات و مقدار کمی پروتئین خالص همزمان مصرف کنید.

اصل3:

برای افزایش کارآیی متابولیکی و آماده کردن بدن برای سوزاندن چربی های ذخیره شده و تولید انرژی، انجام فعالیت ورزشی توصیه می شود. فعالیت ورزشی کالری فراوانی را می سوزاند، اما بیشترین سود حاصل از آن پس از اتمام فعالیت ورزشی اتفاق می افتد. اگر شما روزانه تنها 30 دقیقه پیاده روی سریع کنید، کالری سوزانده شده شما برای کل دوره بیست و چهار ساعته افزایش خواهد یافت. افزودن یک فعالیت ورزشی با شدت متوسط یا وزنه برداری، مصرف انرژی مصرفیبدن شمارا حتی بیش از افزایش کالری سوزانده شده درتوده خالص عضلانی افزایش می دهد. برای کاهش وزن، حداقل 30 دقیقه در روز را پیاده روی کنید. در حالت کلی بهتر است ورزش را بعدازظهرها انجام دهید ولی به منظور کاهش وزن بهتر است که پیاده روی را قبل یا بعد از صبحانه انجام دهید. دیگر زمان مناسب برای پیاده روی، پس از آخرین وعده غذایی روزانه است. همچنین پیاده روی پس از وعده های غذایی، تمرین مناسبی به ویژه برای افراد دیابتی و کسانی است که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به دیابت هستند.

اصل4:

به رژیم غذایی خود فیبر اضافه کرده، از مصرف غذاهای تصفیه شده و کنسرو شده پرهیز کنید. فیبر سرعت مصرف وعده های غذایی را کند می کند، تا بدن شما پیامی را مبنی براین که به اندازه کافی غذا خورده اید، ارسال کند. فیبر موجود در غذا، حجم وعده ی غذایی را افزایش داده، به شما احساس سیری می دهد. مصرف فیبر همچنین سرعت افزایش قند خون را که به دنبال هر وعده ی غذایی رخ می دهد کند می سازد. فیبر غذایی مواد زاید را از بدن دفع می کند و مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ارزشمندی را در اختیار بدن می گذارد، به ویژه اگر سبزیجات مصرف کرده باشید. تلاش کنید تا منابع فیبری مورد استفاده خود را تغییر دهید. از مصرف بیش از حد سبوس گندم نشاسته دار پرهیز کنید، اما به فهرست غذایی خودتان غلاتی مانند جوی دوسر، جو و گیاهان نشاسته دار همچون سیب زمینی شیرین و سیب زمینی هندی(بدون افزودن کره و شکر) را اضافه کنید. تلاش کنید تا غذاهای تصفیه شده و کنسرو شده را از رژیم غذایی خود خارج کنید. تمامی مواد غذایی یخ زده و کنسرو شده تبلیغاتی را از فهرست شده غذایی خود حذف کنید، چون این مواد اغلب حاوی چربی و قندهای نهفته هستند.

Tags:بدن, چربی سوزی, رژیم غذایی, کالری, کاهش وزن

http://treadmillsrepair.ir/2015/08/05/چهار-اصل-اساسی-در-کاهش-وزن/